V závere minulého roka sme vás informovali o obnove pomerne novej cykloturistickej trasy N2401 – Vlkolínec – Pribylina, ktorá nahradila pôvodnú kratšiu modrú trasu 2436. Trasa prepája dve veľmi významné turistické atrakcie v regióne – podhorskú osadu Vlkolínec, zapísanú do zoznamu UNESCO a múzeum liptovskej dediny v Pribyline.

Náročná cykloturistika s nádhernými výhľadmi

O tom, že trasa preverí zdatnosť cykloturistu, hovorí jej označenie náročnosti EXPERT. Ak by ste sa odhodlali ju zdolať celú, je dôležité vybrať sa na MTB bicykli, nakoľko trasa je vedená predovšetkým po prírodnom povrchu, štrkových alebo lesných cestách. Celkovo má trasa dĺžku 68 kilometrov a prechádza popri najväčších pamiatkach v regióne Liptov. Celkový popis ako i GPS súbor trasy nájdete na našom cykloportáli.

Obnova cykloturistického značenia bola vykonaná v dvoch etapách

Počas roku 2020 sme začali s obnovou cykloturistického značenia vo väčšej dĺžke trasy N2401 – Vlkolínec – Pribylina. Obnovilo sa nielen maľované značenie, ale pridali sa i nové miesta cykloturistickej orientácie, vymenili sa poškodené prvky cykloturistickej orientácie a osadili sa nové. V minulom roku sme tak zrealizovali kompletnú obnovu ma 45,7 kilometroch cykloturistickej trasy v úseku od Vlkolínca po Závažnú Porubu.

V roku 2021 sme s obnovou pokračovali a vďaka spolupráci s KOCR Žilinský turistický kraj sme obnovu dotiahli do konca. Obnovilo sa maľované značenie v celkovej dĺžke 22,1 kilometra, osadili sa nové prvky cykloturistickej orientácie spolu na 36 textačných miestach, osadilo sa 12 nových a obnovilo sa 21 už existujúcich cyklosmerovníkov.

Pevne veríme, že cykloturistov nové značenie poteší a pomôže im zorientovať sa v liptovskom regióne.


https://www.biker.sk/ https://www.chemolak.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle https://www.garmin.sk/



Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.