Farba: červená
Evidenčné číslo: 020
Dĺžka (km): 75,7 km
Prevýšenie: 662/844m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Cyklomagistrála vedúca naprieč pohorím Považský Inovec. Trasa prepája Českú republiku s Bikeparkom Považský Inovec a mestom Topoľčany.

Popis: Cykloturistická trasa začína v meste Topoľčany. Popri Tovarníckom kaštieli s parkom prechádza cez Tovarníky a Jacovce. Za nimi odbočí doľava a prechádza obcami Velušovce a Prašice do Závady. Za obcou na rázcestí nás čaká po odbočení vľavo stúpanie do Podhradia. Už dlhšiu dobu nás na trase sprevádza približujúca sa krásna panoráma Topoľčianskeho hradu. Ak ho chceme navštíviť, v obci je k nemu vyznačená odbočka, no bicykel budeme musieť vytlačiť. Výhľady z čerstvo rekonštruovanej hradnej zrúcaniny však určite stoja za to.

Za obcou sa cyklotrasa vnorí do lesov Považského Inovca a stúpa na hrebeň. Chvíľu vedie spolu so zelenou cyklotrasou č. 5101. Po ich rozdelení klesá doprava smerom na Novú Lehotu a popri dvoch kostolíkoch následne stúpa do sedla pod Bezovcom. Odtiaľto trasa pomerne prudko klesne ponad obec Stará Lehota a za tiahlou serpentínou sa vnorí do lesa. Ďalej už trasa klesá iba mierne. Pred Modrovou prechádza areálom ZOO – Farmy Nový Zéland, kde sa chovajú domáce i exotické zvieratá.

Prechádza Modrovou v Modrovke pri peknej zvonici odbočí vpravo. Ponad cintorín sa trasa dostane na štátnu cestu č. II/507, z ktorej vzápätí odbočí do obce Lúka. Z Lúky trasa pokračuje cez Hrádok, Hôrku nad Váhom a Novú Ves nad Váhom do obce Kočovce. Na konci obce trasa odbáča doľava a po poľných cestách prichádza na Zelenú Vodu.

Od rekreačného strediska Zelená Voda trasa prejde lávkou na moste ponad rieku Váh a hneď za ňou trasa odbočí doprava. Medzi Biskupickým kanálom a Váhom pokračuje na sever a míňa vodnú hydroelektráreň. Štrková cesta sa postupne mení na poľnú. Popod hrádzu prichádza k mostu ponad Kanál. Prejde ním, prekročí cestu č. I/61 a vedie ďalej do obce Trenčianske Bohuslavice. Železnicu podíde podchodom. V obci ide popri vzácnej kaplnke, ktorá je pozostatkom rozsiahleho areálu bývalého kaštieľa s parkom a promenádami.

Trasa za Trenčianskymi Bohuslavicami odbáča doprava. Stúpa do Haluzíc, kde sa nachádzajú malebné zrúcaniny románskeho Haluzického kostolíka. Ten leží na hrane Haluzickej sútesky. Odtiaľto trasa klesne ku kostolu do obce Bošáca. Tá je známa najmä vďaka povestnej Bošáckej slivovici. Naprieč obcou cykloturistická trasa pokračuje do Zemianskeho Podhradia. V jednom mieste sa po pravom boku nachádza unikátny kruhový kostol so stĺporadím a múzeum Rizner – Holuby. Magistrála pokračuje cez Novú Bošácu až na hraničný prechod do českej obce Březová, kde trasa končí.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.