Farba: zelená
Evidenčné číslo: 5302
Dĺžka (km): 46,5 km
Prevýšenie: 454/510 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - CESTNÉ TRASY
Povrch: asfalt

Charakteristika: Regionálna zelená cykloturistická trasa prechádzajúca naprieč kopaničiarskym regiónom. Trasa je náročnejšieho charakteru s dvoma ťažšími stúpaniami. Najväčšou atrakciou trasy je krásny kopaničiarsky kraj a rozhľadňa Poľana nad Myjavou.

Popis: Trasa začína na námestí v Brezovej pod Bradlom. Smerová tabuľka nám oznamuje, že nás čaká 46,5 km dlhá trasa. Prechádzame cez námestie smerom na sever a za mestom vychádzame na cestu č. 499. Po nej za chvíľku odbočujeme doprava smerom na obec Priepasné.

V obci Priepasné sa trasa na krátko spája s modrou cyklotrasou č. 2202 – Baťov kanál – Chvojnica – Brezová pod Bradlom. Prechádzame cez Priepasné a cez Polianku sa trasa vracia na cestu č. 499 a po nej až do Myjavy. V Myjave sa na námestí opäť stretá s viacerými cykloturistickými trasami (022, 2312). Tu je možné sa občerstviť v jednej z mnohých kaviarničiek alebo reštaurácii.

Za Myjavou nás už čaká najnáročnejšie stúpanie na celej trase. Odmenou sú nám krásne výhľady v celej dĺžke stúpania. Na jeho vrchole si môžeme odbočiť k rozhľadni Poľana. K nej momentálne nevedie žiadna vyznačená trasa, no prístupová cesta je dobre vyznačená. Modrá trasa z vrcholu stúpania pokračuje dobrým zjazdom až do miestnej časti Vrbovce, Šance. Odtiaľ už pokračujeme po ceste č. 500 cez Vrbovce až do obce Sobotište. V Sobotišti si môžeme urobiť prestávku na prehliadku kaštieľa a miestneho múzea. Zároveň je možnosť sa v obci najesť i občerstviť. Zo Sobotišťa už trasa pokračuje popri Kunovskej priehrade až pred Senicu, kde končí na križovatke s 022 – Kopaničiarskou magistrálou.




https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle



Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.