Farba: zelená
Evidenčné číslo: 5714
Dĺžka (km): 20,8 km
Prevýšenie: 153/84 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika:
Trasa je vedená pestrou otvorenou krajinou s výhľadmi, v závere krátko lesom. Vlnitý profil poskytuje fyzicky a technicky náročnejšie, ale i oddychovejšie úseky.

Popis:
V svojom priebehu trasa prechádza niekoľkými križovatkami cykloturistických trás s miestnymi cykloturistickými trasami, ktoré je možné využiť na ďalšie spoznávanie rôznych končín regiónu. Križovatka cykloturistických trás v Spišských Tomášovciach (014, 2855, 5714, 8708) je jednou z nich. Tu začína aj popisovaná trasa. Prvé 3 kilometre vedú po asfaltových cestách (III/3250, III/3249) obcami Spišské Tomášovce a Arnutovce. Značnú pozornosť je potrebné venovať prejazdu križovatkou cez cestu II/536 pred Arnutovcami! Za obcou Arnutovce trasa vchádza miernym stúpaním do otvorenej poľnej krajiny k drevenému krížu pod solitérnym stromom. Za ním z dolinky nasleduje náročné krátke stúpanie na horizont, z ktorého sa otvára očarujúci kruhový výhľad na Hornádsku kotlinu ohraničenú vencami hôr, vrátane v diaľke týčiacich sa Vysokých Tatier. Týmto výhľadom je možné sa kochať aj po odbočení vľavo celým úsekom trasy až k Božím mukám. Odtiaľ trasa zjazdom stále po poľnej ceste vstupuje do obce Iliašovce. Na križovatke cykloturistických trás Iliašovce (2855, 5714) odbočí doľava a pokračuje spolu s modrou cykloznačkou (2855). Za ihriskom sa popisovaná trasa odpája doľava a pokračuje poľnou cestou pravým brehom malého meandrujúceho Iliašovského potôčika. Neskôr mierne stúpa k lesu. Za lesom prechádza križovatkou cykloturistických trás Pri Zimnej studni (5714, 8727), aby sa klesaním opäť vrátila ku pravému brehu potôčika a štrkovou cestou sa približovala k obci Harichovce. Uličkami obce prichádza na križovatku cykloturistických trás pri kostole Harichovce (2855, 5714). Vychádza na cestu II/533, prechádza cez most ponad Levočský potok, za ktorým odbočuje 2x doprava a zhruba po kilometri opúšťa obec. Pokračuje rovnou poľnou cestou s penetrovaným a štrkovým povrchom k ďalšej križovatke cykloturistických trás Lučbach (5714, 8855). Od nej po odbočení doľava vystúpe cestou III/3247 nad schovanú učupenú malú spišskú obec Danišovce. Na námestí obce od rázcestníka cykloturistických trás Danišovce (2714, 5714) smeruje okolo externej cykloturistickej mapy najprv obecnou, neskoršie poľnou cestou k lesu. Trasa vstupuje do lesa a do druhého východiskového bodu na križovatku cykloturistických trás Hájenka (2855, 5714) vedie už po lesnej ceste k horárni, kde končí.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.