Farba: červená
Evidenčné číslo: EV-6
Dĺžka (km): 23 km
Prevýšenie: 29/43 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - CESTNÉ TRASY
Povrch: asfalt

Charakteristika: Medzinárodná cykloturistická trasa vedená po pravej strane Dunaja spájajúca Rakúsku a Maďarskú hranicu.

Popis: EuroVelo 6 predstavuje jednu je z najobľúbenejších trás EuroVelo pre cyklistov vôbec. Veľký záujem zo strany cyklistov môžeme pripisovať zaujímavému, stále meniacemu sa reliéfu trasy. Trasa vedie cez pobrežia, v blízkostí riek, hradov, cez mestá a dedinky, pričom si stále drží plochú topografiu a teda je vhodná i pre menej zdatných cyklistov. Trasa prechádza spolu až desiatimi štátmi.

Na Slovensku trasa EuroVelo 6 prechádza úsekom cez Bratislavu, kde sa pod Prístavným mostom rozdeľuje.  Druhý úsek, t. j. Berg – Rajka, pokračuje od Prístavného mostu smerom k maďarskej hranici Rajka pri obci Čuňovo.

Prvý úsek trasy Eurovelo 6 prechádza cez Prístavný most na druhý breh Dunaja a po vybudovaných cyklochodníkoch pokračuje cez Zimný prístav až na dunajskú hradzu. U nás  je táto trasa známa ako Dunajská cyklocesta a v dĺžke viac ako 150 kilometrov pokračuje po hrádzu Dunaja postupne popri Šamoríne, vodnom diele Gabčíkovo až do Komárna. Prechádza mestom popri bývalej protitureckej pevnosti, jej súčasti sa nachádzajú v celom meste. Za Komárnom trasa opäť pokračuje pekným prostredím popri Dunaji až do Štúrova, kde prechádza cez most Márie Valérie do Ostrihomu. Slovenská vetva trasy EuroVelo 6 je nenáročná a takmer bez prevýšenia, je však atraktívna na množstvo krásnych miest, ktoré sa nachádzajú priamo na trase či jej blízkom okolí. Medzi najväčšie atrakcie patria najmä pamiatky z rímskej histórie.




https://www.biker.sk/ https://www.chemolak.sk/ https://www.garmin.sk/ https://www.focus-bikes.com/sl_en/



Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.